הסרת שיער בבית שחי

הסרת שיער בבית שחי

 

 

הסרת שיער בבית שחי נהוג לעשות בדרך במספר טכניקות מוכרות, אם תוך טכניקות מריטת שיער כגון שימוש במכשירי הסרת שיער (מכשירי מריטה כגון אפילייד ודומיו) או הסרת שיער בשעווה, טכניקות חיתוך שיער כמו גילוח או שימוש במשחה להסרת שיער ולבסוף כפתרונות לטווח ארוך יותר הסרת שיער בלייזר או הסרת שיער באינפרא אדום. לרוב רק נשים עושות הסרת שיער בבית שחי, בקרב הגברים נדיר מאוד למצוא כאלו שעשו זאת אלא אם כן מדובר בשחיינים מקצועיים ולעיתים אצנים.

צמיחת שיער בבית שחי

בדרך כלל צמיחת שיער הבית שחי מתחלקת לשניים פחות או יותר באמצע בית השחי. אם תרימו את היד כלפי מעלה תוכלו לראות כי השיער העליון בבית שחי צומח כלפי מעלה ואילו בחלק התחתון של הבית שחי צומח השיער כלפי מטה.

כיוון צמיחת השיער לא חשוב כאשר עושים הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום אולם מהותי מאוד כאשר עושים הסרת שיער בשעווה וחשוב פחות אך עדיין רלוונטי כאשר מגלחים את שיער הבית שחי.

שימוש באינפרא אדום

הסרת שיער בבית שחי עם אינפרא אדום מומלצת מכמה סיבות, ראשית מדובר באיבר שכמעט ולא נחשף לשמש ולכן גוון העור בהיר גם אצל מי שכהה יותר בדרך כלל (אלא אם כן משתזפים עם ידיים למעלה בכוונת תחילה לשזף את הבית שחי) בנוסף בגלל אופי השיער והעור בבית שחי, ניתן להגיע בהרבה מקרים לתוצאות גבוהות מאוד של דילול עד ל 90%-95%.

הסרת שיער באינפרא אדום נותנת "בונוס" נוסף לעור על ידי פוטורג'וביניישן- חידוש העור, כך שעור אשר נעשה כהה עם כתמים בגלל גילוח לטווח ארוך הופך לבהיר ועדין יותר.

לייזר בבית שחי

כמו הסרת שיער באינפרא, הסרת שיער בבית שחי עם לייזר יעילה מאוד מכיוון שמדובר על אזור שבדרך כלל בהיר יותר משאר האיברים בגלל חשיפה נמוכה לשמש. עניין זה אפילו חשוב יותר כאשר עושים בבית שחי הסרת שיער בלייזר מכיוון ששימוש במכשירי לייזר דורש גוון עור בהיר ככל הניתן, רצוי לבן.

יחד עם זאת שהלייזר מתאים להסרת שיער בבית שחי רצוי לציין כי מדובר באיבר רגיש יותר מאזורים אחרים (כגון הידיים, בטן או הרגליים) ולכן ייתכן ותהיה רגישות גבוהה יותר לכאב. כדי להימנע מכאב מיותר או לפחות להפחית אותו יש לדעת לכוון את עוצמת הלייזר בצורה האופטימאלית כך שיצליח להסיר את השיער ויחד עם זאת למנוע כאב ככל שניתן.

גילוח בית שחי

ניתן לגלח ולהסיר שיער בבית שחי אולם לא מומלץ מכיוון שהשיער צומח זיפי ודוקרני יותר כיומיים לאחר הגילוח ומהווה מטרד לא נעים מכיוון שאנו משפשפים שוב ושוב את בית השחי בחיי היום יום כמעט בכל פעולה שאנו עושים.

בנוסף שילוב של גילוח, שפשוף הבית שחי ושימוש בדאודורנט הופכים לעיתים את גוון העור בבית שחי לצהבהב ואף כהה.

משחה להסרת שיער

הסרת שיער עם משחה בבית שחי דומה מאוד במאפייניה לגילוח, למרות שאין שימוש בסכין כאשר משתמשים משחה, בשני המקרים מדובר על חיתוך השיער עם על ידי חומר ממיס שיער או על ידי סכין.

לכן תוכלו לצפות לאותם אי נעימויות של שיער זיפי וקשה המשתפשף בבית שחי, עור הבית שחי שיכול להפוך לצהבהב וכהה יותר כתוצאה משפשופים אלו.

מכשירי הסרת שיער

ראשית חשוב לציין כי מדובר על מכשירי הסרת שיער אשר תולשים את השיער (להבדיל ממכשירי לייזר או אינפרא אדום) אלו כגון אפיליידי, בראון ופיליפס ואחרים. מכשירים אלו הן פתרון נוח וטוב למי שרוצה לעשות הסרת שיער בבית שחי באופן זמני. בבית שחי יש למכשירי הסרת שיער יתרון על השעווה שכן ניתן להשתמש בהם עם יד אחת ועניין המיומנות הרבה פחות חשוב לעומת איכות המכונה.

מבין כל אפשרויות הסרת השיער לטווח קצר, שימוש במכשירים אלו הוא הנוח והכדאי ביותר להסרת שיער בבית שחי, יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שמכשיר הסרת שיער הם לא זולים, מחירי מכשירים טובים נעים בין 250 ועד 500 ₪ ואף יותר. סכום משמעותי לעומת שעווה, סכין גילוח או משחה.

אם רוצות לקנות מכשיר הסרת שיער רק כדי להוריד שיער בבית שחי, רצוי כבר לחשוב על הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום שמחירם לא יהיה כל כך רחוק ממכשיר הסרת שיער טוב.

אפילציה בבית שחי

הסרת שיער בבית שחי עם אפילציה כטיפול בפני עצמו נעשה לעיתים רחוקות, רק במקרים בהם מדובר על מספר שיערות בודדות בבית שחי או במצבים בהם אין ברירה כי השיער בהיר מידי (בלונדיני או ג'ינג'י) או שגוון העור כהה מידי. בדרך כלל אם כבר עושים הסרת שיער בבית שחי עם אפילציה מדובר על טיפולי השלמה לאחר הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום.

שעווה בבית שחי

הסרת שיער בבית שחי רצוי שייעשה בידיים מיומנות משתי סיבות עיקריות- סיבה אחת היא שבאזור בית השחי ישנן הרבה בלוטות זיעה ומריטה לא טובה של השיער יכולה להסב נזק וכאב מיותרים כתוצאה מכך. הסיבה השנייה שגם מחזקת את הראשונה היא שיש לנו רק שתי ידיים וכאשר עושים הסרת שיער בשעווה בבית שחי, יד אחת מנוטרלת ולא ניתן להשתמש בה.

הסרת שיער בבית שחי עם שעווה נהוג לעשות בדרך כלל על ידי שעווה קרה שמתאימה יותר לאזור זה. בגלל אופי צמיחת השיער בבית שחי, רצוי לחלק את הבית שחי לשני חלקים לפי כיווני הצמיחה ולעבוד על כל אחד מהם בתורו.

סדר הפעולות ושימוש נכון בשעווה לבית שחי:

    • מריחת השעווה
      את השעווה (קרה כמובן) יש למרוח עם כיוון צמיחת השיער בבית שחי, שימו לב לצמיחת השיער בכל חלק של בית השחי. במיוחד באיבר זה השימוש בשפונדה ("מקל ארטיק") יעיל מכיוון שצורתו מאפשרת לדייק במריחת השעווה.
    • הידוק רצועת הנייר
      כמו השעווה, את הנייר יש להדק עם כיוון צמיחת השיער, כמה שיותר.
    • משיכת הנייר
      ראשית יש למתוח את העור ככל האפשר, על מנת שהמריטה תהיה טובה וכדי לא לפגוע בעור בבית שחי, את רצועת הנייר יש לתפוס כמה שיותר קרוב לעור, בבית שחי ישנן בלוטות זיעה וכדי לא לפגוע בהן חשוב מאוד לשים לב למריטה קרובה ככל האפשר לעור. כך מורטים גם אחלק השני בבית שחי.
      מכיוון שהעור בבית שחי רגיש, יש להשתדל למרוט את כל השיער במשיכה אחת ולהשתדל להמנע מלחזור על אותה נקודה פעמיים או יותר כדי למנוע נזק לעור ולזעזע את בלוטות הזיעה.
    • הרגעת העור
      לאחר שעווה בבית שחי רצוי למרוח שמן מרגיע, ג'ל או משחה מרגיעים. מומלץ להמנע משימוש בדאודורנטים לפחות בשעות הראשונות ואף עד ליום למחרת (תלוי ברמת הרגישות )

טכניקות לא מומלצות לבית שחי

ישנן טכניקות נוספות שאינן מתאימות להסרת שיער בבית שחי כמו שימוש בחוט שמתאים לאזורים קטנים יותר (טכניקה למריטה, בדרך משמשת לאזור הפנים בלבד, גבות שפם), כמו כן שימוש בשעווה חמה לא מומלץ כאשר עושים הסרת שיער בבית שחי, רצוי להשתמש בשעווה קרה בלבד.

כתיבת תגובה