שאלות נפוצות- הסרת שיער

שאלות נפוצות - הסרת שיער

כיצד טיפול הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום עובד?

"לייזר" או "אינפרא אדום" עובדים בשיטה פשוטה מאוד, קרן האור אשר מופקת מהמכשיר יודעת לזהות את הצבע הכהה של השיער ולהתמקד בו. החום אשר מפיקה הקרן אור, הוא אשר הורס את השיער מהשורש.
מהם ההבדלים בין לייזר לאינפרא אדום, איזה טיפול כדאי לי?

מבחינת יעילות, לשני המכשירים כ 80% הצלחה בהסרת השיער. ההבדל המשמעותי ביניהם הוא שמכשיר הלייזר מפיק אורך גל אחד ולכן יעיל יותר במצבים בהם גוון העור בהיר והשיער כהה (שחור על גבי לבן). לעומת הלייזר, מכשיר ה"אינפרא אדום"  אינו מפיק קרני אינפרא אדום בלבד, אלא מספר אורכי גל שונים אשר יודעים לזהות גוונים שונים של העור והשיער ולעשות הפרדה ביניהם, לכן האינפרא אדום יעיל יותר במצבים גוון העור כהה. לכן, במידה וגוון עורך הוא כהה יחסית, יש לבצע את הטיפול עם מכשיר אינפרא אדום, במידה וגוון העור בהיר והשיער כהה מומלץ מכשיר לייזר.
מתי לא ניתן לעשות את הטיפול?

הטיפול אינו מתאים בזמן שינויים הורמונאליים, כמו הריון, גיל ההתבגרות, שינויים כתוצאה מנטילת תרופה ועוד, זאת משום ששינויים הורמונאליים יכולים להצמיח שיער מסיבות שונות. הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום אינו מתאים גם לבעלי שיער בהיר, זאת משום שהמכשירים אינם יודעים לזהות גוונים בהירים ולכן לא יוכלו להסיר את השיער.
האם זה באמת הסרת שיער לצמיתות? למה הכוונה?

לפעמים אנו מתבלבלים וחושבים כי הכוונה היא למצב שבו  נהיה חלקים לגמרי ולתמיד, חשיבה זו אינה נכונה מכיוון שהמכשירים אינם מסירים את כל השיער אלא כ 80% ממנו, על מנת לקבל איזור חלק מבצעים מספר טיפולים ואף משתמשים באפילציה כטיפול משלים. לאחר הסרת השיער ישנה אפשרות שהשיער יצמח שוב, במידה וישנם שינויים הורמונאליים אשר נגרמים בדרך כלל מלידה, תרופות אשר צרכנו, גיל הבלות ועוד.

מהם הסיכונים ותופעות הלוואי של הטיפול?

תופעות הלוואי בזמן הסרת השיער הם הרגשה של חום ועקצוצים באזור המטופל. אין כמעט כאב, אפילציה ומריטה על ידי שעווה או פינצטה נחשבים כואבים יותר. לאחר הטיפול יורגש חום ותהיה אדמומיות קלה שתעבור תוך מספר שעות. במקרים חמורים יותר תהיה האדמומיות שתעבור לאחר יומיים שלושה. הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום (קרן אור) לא נחשבים טיפולים מסוכנים ולמעשה הצלחת הטיפול תלויה בגוון העור והשיער, צפיפות השיער ועוביו ויכולת המטפל להתאים את הטיפול הנכון למטופל.

כתיבת תגובה