הסרת שיער בידיים

טיפול הסרת שיער בידיים

 

טיפולי הסרת שיער בידיים מבוקשים למרות שידיים הן לא האיבר הכי אינטימי שחשוב שיהיה חלק יותר, או איבר עם צפיפות שיער גבוהה משאר האיברים בהם נהוג לעשות הסרת שיער. הסיבה העיקרית שנהוג לעשות הסרת שיער בידיים היא שהידיים הן אולי איבר החשוף ביותר בגופנו למעט הראש. למרות שבחורף רוב גופינו מכוסה, בעונות החמות יותר הידיים הן האיבר הראשון אותו נחשוף, לכן טיפולי הסרת שיער בידיים מאוד מבוקשים בקרב נשים וגברים כאחד.

הסרת שיער בידיים לגברים

שיער הידיים אצל גברים הוא לרוב כהה יותר, עבה וצפוף יותר, לכן ישנם הבדלים באופי הטיפול בטכניקות הסרת שיער מסוימות וטכניקות אחרות שמתאימות פחות או כלל לא מתאימות להסרת שיער בידיים אצל גברים.

לייזר או אינפרא אדום

אצל רוב הגברים ההבדל בין השיער באזור התחתון של הידיים לבין השיער ברבע הגבוה של הידיים הקרוב יותר לכתפיים הוא הבדל קטן יותר ובדרך כלל עובי השיער והגוון יהיו מספיק חזקים על מנת לאפשר הסרת שיער בלייזר או קרן אור (אינפרא אדום, IPL) באותם עוצמות כמו בשאר אזורי הידיים.

אם אצל הנשים מומלץ להימנע ברוב המקרים בהסרת שיער בידיים ליד הכתף, אצל גברים מומלץ בדרך כלל לבצע טיפולים בעוצמה גבוהה יותר באזור הכתפיים מאשר העוצמה בשאר היד כך שיש להעלות את הפרמטרים עימם עובדים, הסיבה היא שהעור באזור הכתפיים עבה יותר ולכן פחות הלייזר צריך לחדור יותר לעומק על מנת להגיע לשורשי השיער.

אפילציה

אפילציה בידיים מתאימה לגברים אולם אינה מומלצת מכיוון שהטיפול פרטני ולכן יהיה ארוך מידי, הטיפול יהיה מתאים במקרים של דילול חלקי או כטיפול השלמה להסרת שיער בלייזר או אינפרא.

שעווה

למרות שישנם גברים המשתמשים בשיטה זו, שעווה בידיים אינה מומלצת לגברים מכיוון ששיער הגברים בידיים הוא בדרך כלל עבה צפוף וגס יותר מאשר שיער הנשים בידיים, מה שיגרום לגברים לפצעים אדמומיות וכאבים חזקים ולאחר מכן פצעונים קטנים ומטרידים.

שאר הטכניקות להסרת שיער בידיים אינן מומלצות לגברים באזור זה, עקב אפשרות של סיבוך השיער מתחת לעור וגרימה לפצעים מיותרים.

הסרת שיער בידיים עם לייזר

שימוש בלייזר לשם הסרת שיער בידיים אפשרי אצל גברים ונשים כאחד, אולם ישנם מספר הבדלים. אצל נשים רצוי לא "לטפס" עד לכתפיים אלא לעשות 3/4 יד, זאת על מנת לא להגביר צמיחה של שיער פלומתי הקיים ממילא באיזור הכתפיים.

כך שאם השיער פלומתי רצוי להימנע מהסרת שיער בלייזר באזור זה, יש להדגיש כמובן שמדובר בדילול שיער ובדרך כלל נשאר עד כ 20-30 אחוז מהשיער שיהיה פלומתי, בעיקר באזור האצבעות.

העור בידיים עדין, במיוחד לאורך העצם, בדרך כלל גם נחשפות הידיים לשמש יותר משאר איברי הגוף, במיוחד בקיץ כך שהעור בידיים לא רק עדין יותר אלא גם כהה יותר משאר האזורים (למעט הפנים) בהם נהוג לעשות הסרת שיער.

טיפולי הסרת שיער בלייזר ניתן לעשות אך ורק כאשר מדובר בגוון עור לבן (לא "צהוב" או "בהיר") וכאשר שיער הידיים כהה, לכן אם אתם נוהגים להשתזף בקיץ, מומלץ להמנע מהסרת שיער בעונה זו ולהמתין לחורף, אז מומלץ לעשות טיפולי הסרת שיער בידיים צפופים יותר.

במידה והתחלתם טיפולי הסרת שיער לפני השיזוף מומלץ להפסיק את הטיפולים ולהמשיך אותם לאחר שהעור בידיים יתבהר, גם אם תחלוף עונה שלמה, מומלץ להיות סבלניים ולחדש את הטיפולים בידיים כאשר גוון העור יתבהר והשיער בידיים יחזור לצבעו הכהה יותר (השמש בדרך כלל מבהירה שיער ומכהה את העור ).

הסרת שיער בידיים עם אינפרא אדום

טיפולי הסרת שיער בידיים תוך שימוש באינפרא אדום (קרוי גם "קרן אור" או IPL) בעקרון מומלצים יותר. מכיוון שאנו חושפים את הידיים יותר לשמש וכתוצאה מכך גוון העור כהה יותר ואינו לבן, הסרת שיער באינפרא אדום לאזור הידיים הוא טיפול מתאים יותר. קרן אור כוללת מגוון רחב של אורכי גל ( ביניהם ה"אינפרא אדום") ובעצם גמישה יותר מהלייזר כאשר מדובר בגוונים שונים של העור והשיער. (בעלי שיער בהיר עד בלונדיני לא יוכלו לבצע כלל הסרת שיער באינפרא או בלייזר).

כך שניתן לבצע הסרת שיער בידיים גם אם העור לא לבן עד בהיר וטיפה כהה (לא כהה מידיי), במקרים כאלו חשובים מאוד מקצועיות וניסיון המטפל\ת שצריכים לדעת להתאים את הפרמטרים עימם יש לעבוד לגוון העור הנכון וגוון השיער בידיים. מטפל לא מקצועי ושימוש בעוצמות לא נכונות יכולים לא רק למנוע את הצלחת הטיפול אלא עלולים גם להשפיע באופן הפוך מהרצוי, במקום הסרת השיער בידיים יכולים לצמוח שיערות נוספות או כהות יותר, נתון נוסף אשר משפיע על העניין הוא גילוח השיער שמבצעים לפני כל טיפול ועלול להשפיע גם כן על עובי השיער

הסרת שיער בידיים עם אפילציה

כאשר מבצעים אותה נכון, אפילציה מבטיחה את האחוזים הגבוהים ביותר להסרת שיער "לצמיתות", אולם מכיוון שמדובר על טכניקה הדורשת טיפול פרטני בכל שיערה, הסרת שיער בידיים תוך שימוש באפילציה היא לא הטכניקה הכי נוחה. למרות עובדה זו, אפילציה משמשת במקרים בהם גוון העור כהה מידיי להסרת שיער בלייזר או אינפרא, כך גם במקרים בהם השיער בידיים אינו צפוף מספיק ומדובר על ריכוז נמוך של שיער, אפילציה מתאימה גם למקרים בהם השיער בהיר מידיי ולא נקלט על ידי הלייזר או קרן האור ואז האפשרות היחידה היא שימוש באפילציה. במקרים רבים על מנת להשלים ולסיים טיפולי הסרת שיער בלייזר או אינפרא, אפילציה היא המענה.

במידה ואתם צריכים הסרת שיער באפילציה, בידיים או בכל איבר אחר בגוף חשוב לבדוק את המקצועיות והניסיון של הקוסמטיקאית, הסרת שיער באפילציה דורשת מיומנות גבוהה ולא כל אחת רוכשת מיומנות מספיק גבוהה כדי להיות מוצלחת טכניקה זו להסרת שיער.

גילוח שיער הידיים

שימוש בגילוח לשם הסרת שיער בידיים אינו מומלץ כלל!

גם אם אין הוכחה מדעית לעניין, גילוח שיער בידיים (או כל איבר אחר) גורם להתכהות והתעבות של השיער, חלק מהמומחים טוענים שמדובר על התעבות והתכהות של ממש, חלק טוענים שבגלל אופייה של טכניקה זו להסרת שיער (חיתוך) בעת גילוח השיער נחתך באלכסון וכך השיער רק נראה יותר עבה. טענות אחרות המוכרות הן שגילוח לא רק חותך את השיער באלכסון אלא גם מרחיב את תאי העור ממנה יוצא השיער וכך מאפשר לשיער להתעבות כאשר נותן לו יותר מרחב צמיחה.

כך או כך גילוח גורם לשיער להראות כהה, גס ועבה יותר ולכן גילוח שיער הידיים אינו מומלץ אלא רק לפני טיפול הסרת שיער בלייזר או באינפרא.

שימוש בחוט להסרת שיער

שימוש בחוט לשם הסרת שיער זו טכניקה פרימיטיבית ביותר, הטכניקה מבצעת תלישה של השיער והרבה פעמים השיער נשבר ואינו נתלש כמו שצריך, בגלל אופיה של טכניקה זו, הסרת שיער עם חוט אינו מומלץ לשימוש בידיים, שכן הטיפול ארוך ומכאיב מידי כדי שיהיה יעיל.

שימוש בפינצטה

כמו החוט, טכניקה זו אינה רצויה לשימוש בידיים (אלא אם כן אתם ממש משועממים ואוהבים כאב מיותר), לעומת חוט, הסרת שיער עם פינצטה בידיים פחות גורמת לשבירת שיער אך עדיין מיותרת לשימוש באזור זה.

קרם להסרת שיער בידיים

הסרת שיער בקרם היא טכניקה הדומה לגילוח שיער, אלא שכאן אין מעבירים סכין על העור.

קרם הסרת שיער הוא בעצם תערובת כימית אשר יש למרוח על העור למשך דקות ספורות ולאחר מכן להסיר את השיער עם כלי דמוי מרית. לעומת גילוח, הסרת שיער עם קרם לא יכולה ליצור חתכים בעור כי לא משתמשים בסכין, אך אם משאירים את הקרם יותר מידי זמן על הידיים יכולות להיווצר כוויות או גירויים. קרם הסרת שיער לא מומלץ לשימוש בידיים עקב אופיו הדומה לגילוח (חיתוך שיער ולא תלישתו) עם הזמן השיער בידיים יהיה עבה וגס יותר.

מכשירי הסרת שיער בידיים

הכוונה במכשירי הסרת שיער הם למכשירי תלישת השיער כמו של בראון או אפילייד המוכרים ולא למכשירי הסרת שיער באינפרא ביתיים, מכשירי לייזר ביתיים עליהם מדובר במאמר זה.

הסרת שיער בטכניקה זו בעצם תולשת את השיער, מכשירי הסרת שיער מבצעים מריטה של השיער ומאפשרים לעשות זאת בשטח גדול ובזמן קצר יחסית. מסיבה זו מכשירי הסרת שיער מתאימים לשימוש בידיים. שוב אין מדובר בהסרת שיער לטווח ארוך כמו הסרת שיער בלייזר, אינפרא או אפילציה אולם לטווח קצר היא מתאימה. מלבד הצורך לחזור על הפעולה לעיתים תכופות יותר, אחד החסרונות הוא הכאב ואי הנעימות בזמן שערות קפיצים או מלקחיים זעירות תולשות את השיער בידיים.

חיסרון נוסף ומשמעותי הוא שלעיתים כתוצאה מסיבוב השיער בידיים לפני התלישה, השיער ישנה את כיוון צמיחתו מה שיכול לגרום לצמיחה מתחת לעור ולפצעים אדומים ולא נעימים.

שעווה לידיים

הסרת שיער בידיים עם שעווה יש לעשות עם שעווה קרה, שכן שעווה קרה משמשת להסרת שיער באזורים גדולים יותר. הסרת שיער בשעווה היא טכניקה של תלישת שיער, אולי הנפוצה והוותיקה ביותר. שעווה היא טכניקה של הסרת שיער לטווח קצר, יש לחזור על הפעולה בערך פעם בחודש כדי לתת לשיער בידיים זמן לצמוח, לא מומלץ להמתין פחות מחודש לפני שעושים שעווה בידיים כי אז השיער יהיה קצר מידי או שחלק משיער הידיים יהיה ארוך וחלק אחר קצר ואז השיער לא ייתפס כמו שצריך בשעווה.

אין דבר כזה הסרת שיער בידיים לצמיתות, אם בוצע השימוש במילה לצמיתות הכוונה היא לטווח ארוך, של שנים. אין גבר כזה הסרת שיער לצמיתות, ישנן גורמים רבים אשר משפיעים על צמיחת השיער בידיים ואשר עלולים לגרום לחזרת השיער גם לאחר שנים. כמו כן אין הכוונה לתוצאות של עור חלק לחלוטין, לא קיימת האפשרות להיות חלקים לחלוטין באיברים ואזורים בהם צומח שיער בגוף האדם בי השאר בידיים.

כתיבת תגובה