הסרת שיער בלייזר- חלק ב

הסרת שיער בלייזר - חלק ב

למי מתאים הסרת שיער בלייזר

עקב אופיים של הלייזר ומכשירי הלייזר, הסרת שיער בטכניקה זו מתאימה רק לאנשים בעלי גוון עור בהיר וגוון שיער כהה (שחור), מכיוון שקרן הלייזר יכולה "לקרוא" "שחור על גבי לבן" הסרת שיער בלייזר ניתן לעשות רק לבעלי הגוון המתאימים.

גוון העור כמו גוון השיער נקבעים על פי כמות המלנין שיש בהם, המלנין הוא פיגמנט האחראי לגוונים הכהים שלנו, הוא מופיע בתאים הנקראים מלנוציטים המפרישים את הפיגמנט לעור או השיער.

גוון עור

הרבה פעמים מטופלים (ומטפלים) טועים כאשר הם מניחים כי הם בעלי גוון עור לבן אולם בבדיקה מקצועית, הרופא המטפל מגלה כי מדובר בגוון עור צהוב או אחר.

גוון שיער

אם העור צריך להיות לבן, גוון השיער צריך להיות שחור, רק בעלי שיער שחור יוכלו לבצע את הטיפול, בעלי גוון חום בהיר, בלונדיניים, ג'ינג'יים לא יוכלו לעשות את הטיפול גם גוון העור שלהם לבן לחלוטין.

עובי שיער

במידה ומדובר על אזור בו השיער פלומתי או דק מידיי , טיפולי הסרת שיער בלייזר יהיו לא אפקטיביים משתי סיבות, ראשית ייתכן שהשיער לא ייקלט על ידי הלייזר מכיוון שלא יהיה בעל גוון כהה מספיק. שנית, אם הלייזר כבר ייקלוט את השיער, ייתכן ויהרוס את השיער עוד לפני שיגיע לשורש וכך השיער ימשיך לצמוח באותו מקום.

לתחילת הדף

צפיפות שיער

איברים בהם השיער צפוף יותר יידרשו מספר טיפולים גבוה יותר זאת מכיוון שכאשר עושים הסרת שיער בלייזר, עוצמתו מתחלקת ומתפזרת בהתאם לכמות השיער, מלבד זאת, באופן טבעי חלק מהשיער דורש יותר טיפולים עד להריסת השורש.

שינויים הורמונאליים

שינויים הורמונאליים הם אחד המשתנים אם לא הראשי בגללם לא ניתן לומר "הסרת שיער לצמיתות" זאת מכיוון ששינויים הורמונאליים יכולים לגרום לשינוי של מבנה וייעוד תאים ולעורר תאי עור רדומים שעד כה לא ייצרו שיער להתחיל ולהצמיח שיערות. תופעה זו של השינויים גורמת לצמיחה מחודשת גם באזורים שבהם עברנו הסרת שיער בלייזר, לכן לא ניתן להגדיר טיפול זה לצמיתות.

מחזורי צמיחת שיער

שיער אינו צומח באופן קבוע בכל התאים. ישנה מחזוריות של צמיחה המשתנה כל מספר חודשים ולכן תאים בהם לא צמחו שערות היום יכולים להצמיח מחר שיער, בגלל סיבה זו טיפולי הסרת שיער נמשכים לאורך תקופה של מספר חודשים, על מנת לעבור מספר מחזורי צמיחה.

מחזוריות שיער הגוף מורכב מ3 שלבים עיקריים- תקופת צמיחה, תקופת מנוח בה השיער לא צומח, תקופת נשירה בה שורש השיער מת והשערות נושרות, כל אחת בתורה.

לתחילת הדף

באיזה גיל אפשר להתחיל?

באופן עקרוני אין הגבלה של גיל, משרד הבריאות לא הוציא הנחיות אשר מסבירות באיזה גיל אסור להתחיל טיפולי הסרת שיער. לכן במידה ומדובר במקרה קיצוני בו כמות הסרת שיער תפתור עניין פסיכולוגי חמור, או רפואי ניתן להתחיל טיפולי לייזר עוד לפני הגיל הרצוי, אולם יש לקחת בחשבון שסרוב הסיכויים שזו לא תהיה הסדרה האחרונה ולאחר מס' שנים יהיה צורך לחזור ולעשות עוד סדרה של טיפולי הסרת שיער.

לכן רצוי להתחיל הסרת שיער כאשר מגיעים לאיזון הורמונאלי מסויים ולא על פי גיל,זאת מכיוון שהשינויים ההורמונאליים משתנים מאחד לשני ואינם קבועים.

אצל גברים צמיחת השיער כתוצאה משינויים ההורמונאליים יכולה להמשך עד גיל 25 ואף לאחר מכן באזורים שונים, לכן ההמלצות לגבי הסרת שיער לגבר משתנות בהתאם לאזור המטופל, כמות השיער באותו אזור ביחס לשאר הגוף, וגיל המטופל שרוצה לעשות הסרת שיער.

לעומת הגברים, אצל נשים רצוי להמתין כחצי שנה לאחר איזון המחזור, זאת אומרת לא חצי שנה אחרי קבלת המחזור הראשון אלא לאחר שישה חודשים בהם המחזור היה סדיר. עניין זה יכול לתת אומדן סביר לשינויים ההורמונאליים.

באלו איברים ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר

במקום להסביר איפה אפשר לעשות הסרת שיער בלייזר, אנו נסביר באילו איברים לא ניתן לעשות ומאילו אזורים מומלץ להתרחק עם לייזר.

באיזור הפנים יש להמנע מהסרת שיער מסביב לעיניים ומתחת לגבות (ארובות העיניים) ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר באזור המצח, טיפולים אלו נועדו בדרך כלל לסדר את קו השיער.

באזור הפאות ניתן לעשות טיפולים כל עוד השיער אינו פלומתי מידי, רק במקרים בהם השיער שחור ועבה מספיק ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר.

הצוואר אזור רגיש מידי אצל נשים ורצוי לא לחשוף אזור זה לטיפולי לייזר, במידה ובכל זאת רוצים לעשות הסרת שיער בצוואר יש לוודא כי הרופא מאשר אזור זה לטיפול לאחר בדיקה מספקת.

באיברים אינטימיים מומלץ להתרחק מפתחי גוף ומאזורים בהם יש ריריות, אצל הגבר יש להתרחק מאזור האשכים והפין, אצל נשים ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר באזורים אלו כל עוד אין חשיפה של איברים פנימיים והכול נעשה רק באזורים חיצוניים (הסרת שיער באינפרא אדום באיזור מוצנע עדיף על לייזר שעוצמתו גבוהה מידי), באיזור הישבן ניתן לעשות הסרת שיער אולם יש להמנע מלחשוף את פי הטבעת לקרן הלייזר.

כאשר מעוניינים לעשות הסרת שיער באיברים אינטימיים יש לזכור כי למרות שזה אפשרי, ייתכן ותופעות הלוואי כגון כאב צריבה, אדמומיות ונפיחות יהיו בלתי נסבלים.

לסיכום, ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר כמעט בכל איבר בו גוון העור והשיער עומדים בקריטריונים וכל עוד אין אנו חושפים פתחי גוף, אזורים רגישים לכאב, אזורים עם ריריות ואיברים פנימיים.

 

One thought on “הסרת שיער בלייזר- חלק ב

כתיבת תגובה