הסרת שיער בלייזר- חלק ג

laser_hair_removal_c
  • הסרת שיער בלייזר– טיפולי הסרת שיער בלייזר, תהליך הטיפול, תדירות משך הטיפול ועוד
  • הסרת שיער בלייזר- חלק ב'– מי יכול לעשות הסרת שיער בלייזר, באיזה גיל אפשר להתחיל באילו איברים ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר

תופעות לוואי של הסרת שיער בלייזר

חלק מתופעות הלוואי של טיפולי הסרת שיער בלייזר הן תופעות לוואי לגיטימיות, חלקן דורשות מעקב ובדיקה של רופא וחלק מתופעות הלוואי דורשות הפסקת הטיפול באופן זמני או קבוע, לפניכם רשימה חלקית של תופעות לוואי שכיחות יותר או פחות.

  • אדמומיות– טיפולי הסרת שיער בלייזר יכולים לגרום לאדמומיות שתופיע גם עד שעות בודדות אחרי הטיפול ולעבור אחרי כשעה שעתיים.
  • נפיחות– יכול להופיע שעות בודדות אחרי הטיפול ולעבור תוך שעה שעתיים, לעיתים רחוקות עד מספר ימים.
  • שלפוחיות– תופעה פחות שכיחה שמופיעה לעיתים רחוקות לאחר הסרת שיער בלייזר כוללת שלפוחיות (בועות) על העור. במקרה ותופעת לוואי זו מופיעה מומלץ לפנות בהקדם לרופא המטפל לבדיקה ויזואלית, אל תסתפקו בתשובה שתינתן לכם בטלפון ותתעקשו על ביקורת אצל הרופא.
  • כאב– במהלך הטיפול וכשעה אחריו יורגש כאב במידה מה, רמת הכאב משתנה מאדם לאדם וכך גם הסיבולת של כל אחד.
  • גלד– אם מופיע גלד בעור כתוצאה מהכוויות כנראה שהכוויות רציניות יותר מהממוצע ורצוי לגשת אל הרופא המטפל שיבדוק האם כדאי להמשיך בטיפול ואם כן אז תוך כמה זמן.
  • שינויים בגוון העור– לאחר טיפול יכולים להופיע כתמים בהירים (היפו פיגמנטציה) או כתמים כהים (היפר פיגמנטציה). תופעות לוואי אילו מופיעות לעיתים יותר נדירות, ייתכן והכתמים יעברו תוך ימים עד שבועות אך בכל מקרה רצוי להפסיק את הטיפולים ולגשת בהקדם אל הרופא המטפל.
    בכל מקרה יש להפסיק את הטיפולים למשך מספר שבועות לפחות, על מנת לראות אם הכתמים נעלמים או נשארים, אין להמשיך את סדרת הטיפולים.

מתי אסור לעשות הסרת שיער בלייזר

זה לא רק עניין של אסור אלא גם עניין של לא מומלץ, לעיתים אנו נרצה לעשות הסרת שיער בלייזר והמטפל יאמר לנו שזה בסדר ואפשרי אולם

הסרת שיער בזמן הריון

ישנן הרבה התלבטויות וספקות האם ניתן לעשות הסרת שיער בזמן הריון, מכיוון שאין הוכח שזה מזיק או לא, רצוי להמנע מטיפולי הסרת שיער, גם אם מדובר על איברים הרחוקים מאזור הבטן (רגליים תחתונות, פאות הפנים).

מעבר לכך שקיימות ספקות בעניין (ואם יש ספק אין ספק..) לא מומלץ לעשות הסרת שיער בלייזר בזמן הריון מסיבה פשוטה, הגוף עובר תהליכים הורמונאליים וכל שינוי של תהליך כזה עלול לגרום לצמיחה של שיער, כ שייתכן והטיפול בכלל לא יהיה אפקטיבי, פשוט כי יצמח שיער בלי קשר לטיפול שנעשה.

הסרת שיער בלייזר בזמן הנקה

מאותה סיבה לא רצוי לעשות הסרת שיער בלייזר בזמן הנקה, גוף האישה עדיין בתהליכים של שינויים הורמונאליים וגם אם הרופא או המטפל יאמרו שניתן לעשות הסרת שיער, רצוי לחכות חודשים ספורים עד שנה לפני שמתחילים עם טיפולי לייזר, זאת על מנת לתת להורמונים בגוף להתמתן.

הסרת שיער בזמן נטילת תרופות

במידה ונוטלים תרופות כלשהן יש לבדוק מול הרופא המטפל האם ניתן לעשות הסרת שיער בלייזר או שרצוי להמנע. שימו לב! ישנן תרופות שרצוי לחכות גם מספר חודשים לאחר נטילתם ועד שמתחילים טיפולי לייזר, בעיקר תרופות המשפיעות על ההורמונים או על שכבת העור.

בעיות הורמונאליות

בכל מקרה של בעיות הורמונאליות רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל, חשוב לשמור על גופינו אחרי הכל אנו רוצים להיות יותר אסתטיים וחיפזון יכול להביא אותנו לתוצאה ההפוכה מהרצויה.

הסרת שיער בלייזר לעור בעייתי

אם סבלתם מבעיות עור שונות, גם אם לא נטלתם תרופות המשפיעות על שכבת העור, רצוי להסב לתשומת ליבו של הרופא ולהתייעץ עימו האם למרות בעיית העור ניתן יהיה לעשות הסרת שיער בלייזר.

גווני שיער או עור

לא ניתן לעשות הסתר שיער בלייזר לאנשים בעלי גוון שיער בלונדיני, חום, חום בהיר או ג'ינג'י, ואל תתנו לאף אחד לשכנע אתכם כי זה אפשרי. כמו כן במידה וגוון העור שלכם אינו בהיר עד לבן טיפולי הסרת שיער בלייזר עלולים לגרום לכם לכוויות חמורות ויש להמנע מהסרת שיער בטכניקה זו. (במקרים כאלו ייתכן ועדיף לעשות הסרת שיער באינפרא אדום).

לייזר על קצה המזלג

התרגום של המילה לייזר באנגלית הוא הגברת אור תוך פליטה מאולצת של קרינה, מסובך מידיי? במילים פשוטות הלייזר נוצר כאשר מרכזים עוצמה של קרן אור באורך גל (תדר) מסוים. אז מה זה אורך גל?, שאתם מכוונים את הרדיו ועוברים מתחנה לתחנה אתם בעצם משנים את התדר של גלי הרדיו ובעצם משנים את אורך הגל שאתם רוצים שהרדיו יקלוט, כך גם לאור שאתם רואים יש אורכי גל שונים כאשר קרן לייזר נוצרת על ידי התמקדות באורך גל מסוים וריכוז שלו.

היסטוריה של הלייזר

בשנת 1960 הומצא הלייזר על ידי תיאודור מימן שהיה פיזיקאי, כעשרים שנה אחרי שהומצא, החלו להשתמש ולעשות טיפולי לייזר בתחומי רפואה שונים, חלק מהטיפולים הראשונים כבר רמזו לבאות בעולם האסתטיקה כאשר שימש הלייזר לטיפולים של הריסת תאים. כמובן שאז היה מדובר בעניין רפואי ולא אסתטי אבל יכולות אלו כבר היוו רמז מקדים לשימוש הלייזר לטיפולי קוסמטיקה ואסתטיקה.

כיום כמעט בכל תחום הרפואה ובעשרות טיפולי אסתטיקה שונים משמש הלייזר כפתרון יעיל. טיפולים פופולאריים בלייזר מתחום האסתטיקה, הסרת שיער בלייזר, הסרת משקפיים בלייזר, הסרת נקודות חן בלייזר, העלמת נימים ועוד.

One thought on “הסרת שיער בלייזר- חלק ג

כתיבת תגובה