הסרת שיער בלייזר

תמונת טיפול הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר הינו טיפול אסתטי המבוצע קצת יותר מעשור, למרות גילו הצעיר של הטיפול, הפכו טיפולי הסרת שיער בלייזר לטיפולים השכיחים ביותר בתחום האסתטיקה והיופי, כמעט בין לילה צצו בארץ עשרות ומאות מכונים, קליניקות ורופאים אשר החלו להתמחות בתחום תוך הבנה כי מדובר בטיפולים מוצלחים ושהביקוש רק יעלה. מלבד מאות המקומות שנפתח בארץ, מדינת ישראל נחשבת גם לאושיית הייצור של מכשירי הסרת שיער, שכן רוב מכשירי הלייזר בעזרתם מבצעים היום טיפולי הסרת שיער מפותחים ומיוצרים בארצנו הקטנטונת. במאמר זה הרחבנו על הסרת שיער בלייזר וכל מאפייניו בתקווה שתמצאו מענה לכל שאלה שיש לכם.

איך הסרת שיער בלייזר מתבצעת?

כאשר מבצעים הסרת שיער בלייזר נעזרים ביכולת של הלייזר להתרכז בגוונים כהים ואנרגיית החום שהוא פולט להריסת שורשי השיער.
מכיוון שהלייזר פועל באורך גל מסויים, הוא מסוגל להבדיל בין גוון העור הבהיר לבין גוון השיער השחור הכהה יותר ולרכז עצמו בשיער מבלי לפגוע בעור. כאשר הלייזר מתרכז בשיער הוא בעצם חודר וזורם מקצה השיער ועד לשורש וכך הורס את תאי השורשים והשורשים עצמם.

הסרת שיער בלייזר- ההיסטוריה

בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת מדען בשם ברי ג'יי שם לב שכאשר ידו נחשפה ללייזר האזור שנחשף לא הצמיח שיער. כאשר הבין שטמון בעניין פוטנציאל לפיתוח טיפולי הסרת שיער בלייזר ביצע מחקר קצר שלאחריו השיק מכשיר הסרת שיער בלייזר. אולם המכשיר היה לא יציב, יעילותו הייתה נמוכה ואורך החיים שלו היה קצר. בנוסף על כל זה היו תופעות לוואי רבות מידי שכללו צריבה של העור, כוויות, התכהות גוון העור ובחלק מהמקרים עוצמת הלייזר הרסה את השיער עוד לפני שקרן הלייזר הגיעה לשורש השיער.

עברו עשור וחצי של מחקרים, ניסויים ופיתוח מושקע וכמעט 20 שנה אחרי הגילוי הראשון של יכולות הלייזר לבצע הסרת שיער קיבל מכשיר הלייזר ב1997 את אישור הFDA לשימוש וביצוע טיפולי הסרת שיער.

פריצת דרך זו הייתה מהפכה של ממש בתחום האסתטיקה והקוסמטיקה ובפרט בתחום טיפולי הסרת השיער שעד כה היו כואבים, ארוכים ובתדירות גבוהה מידי. עד לאישור הלייזר לשם הסתר שיער הייתה טכניקה אחת בלבד להסרת שיער לטווח ארוך, האפילציה שהומצאה כמה עשורים לפני כן.

טיפולי הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר הינה טכניקה לדילול שיער שכן לא ניתן להגיע לרמה של 100% הסרת שיער, כמו כן אין מדובר על הסרת שיער לצמיתות מכיוון ששינויים רבים בגופינו יכולים לגרום לצמיחה מחודשת של שיער.

תהליך טיפול הסרת שיער בלייזר

גילוח לפני טיפול

לפני כל טיפול יש לגלח את השיער באזור המטופל, רצוי לעשות זאת יום לפני, גילוח השיער פותח נקבוביות וכשעושים זאת קרוב לזמן הטיפול, העור מגורה ולכן הכאב וגירוי העור עלולים להיות חזקים יותר.

למה לגלח לפני הטיפול?

גילוח שיער לפני הסרת שיער בלייזר מבוצע בעיקר משתי סיבות, ראשית קיצור השיער תורם לכך שקרן הלייזר צריכה לעבור מרחק קצר יותר עד שהיא מגיעה לשורש השיער, כך כל טיפול הוא איכותי ומוצלח יותר. סיבה שנייה היא מניעה של כוויות מיותר על העור, הרי קרן הלייזר נקלטת בזכות גוון השיער, כך שאנרגיית החום עוברת לאורך השיער, אם לא נבצע גילוח לפני הטיפול, השיער ייגע בעור, הלייזר יעבור לאורך השיער והחום יגרום לצריבה מיותרת של העור.

משחת אלחוש

לרוב הסרת שיער בלייזר מלווה בכאב ולכן לרוב המטופלים יימרחו משחת אילחוש לפני תחילת הטיפול. מריחת המשחה מתבצעת כשעה לפני הטיפול באזור בו עושים הסרת שיער, לרוב כיסוי עם ניילון נצמד כדי שהאלחוש יהיה אפקטיבי יותר.

לתשומת לבכם, לפני מספר שנים הוציא משרד הבריאות הודעה כי שימוש במשחת אלחוש, בעיקר בתדירות גבוהה, אינו בריא מכיוון שמדובר על החדרת חומרים שאינם בריאים לגוף, למרות שלא פורסם איסור לשימוש במשחה, מספיק בהתראה כדי להבין ששימוש תדיר במשחה לא בריא. אם אתם מעוניינים לעשות הסרת שיער בלייזר, יש לקחת עניין זה בחשבון, במידה ואתם רוצים להימנע משימוש במשחה, רצוי לבדוק תחילה אם הכאב נסבל ואתם מסוגלים לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר ללא המשחה, לפני שאתם רוכשים סידרה של טיפולים, בקשו לרכוש טיפול אחד כדי לבדוק את הסיבולת שלכם.

במידה והכאב בטיפולי הסרת שיער בלייזר לא נסבל ואתם לא מעוניינים למרוח את משחת האלחוש בכל, רצוי שתבדקו את התאמתכם לטיפולי הסרת שיער באינפרא אדום (קרן אור) שאינם כרוכים בכאב כמו בלייזר.

(לקריאה נוספת על ההבדלים בין הטיפולים קראו את "הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום" ).

מריחת ג'ל על אזור הטיפול.

הטיפול מתחיל במריחת ג'ל על אזור הטיפול, הג'ל תורם למהלך הטיפול בכמה דרכים, ראשית הוא עוזר לידית מכשיר הלייזר לעבור בצורה חלקה על שטח הטיפול, שנית הוא מקרר ומפחית את עוצמת הלייזר והכאב ומרגיע את האיבר המטופל. סברה נוספת בקרב מטפלים היא שהג'ל משפר את תהליך הסרת השיער בכך שעוזר ללייזר להתפזר באופן אחיד .

פעולת הטיפול, הסרת שיער בלייזר

עכשיו מתחיל הטיפול, הסרת השיער בלייזר מתבצעת כאשר המטפל\ת עוברים עם ידית הלייזר על האיבר המטופל, הבזקי הלייזר הנשלחים לכל איזור מתמקדים על הגוון השחור של השיער וחודרים דרך השיער עד לשורשו, חום הלייזר הורס את השיער ואת השורש כך שאמור למנוע ממנו צמיחה מחודשת.

לאחר הטיפול

עם סיום הטיפול ומעבר על כל האיבר הרצוי, יש לנקות את העור משאריות הג'ל ולמרוח משחת הרגעה או ג'ל אלוורה אשר יעזרו להפחית את האדמומיות והכאב לאחר הטיפול. חלק מהמכונים והקליניקות מחזיקים שקיות קירור, אלו שקיות קטנות אשר מקפיאים ולאחר הטיפול מניחים על העור כך שהקור עוזר להפיג את תחושת הכאב והאדמימות על ידי צמצום התאים וזרימת הדם לאותו אזור.

בזמן כל התקופה בה מבצעים הסרת שיער בלייזר רצוי להמנע מחשיפה לשמש, שעלולה לגרום לגירוי לאחר טיפול או לשיזוף שיימנע את הטיפול הבא המתוכנן ויידחה אותו למועד מאוחר יותר, כאשר העור יחזור לגוון בהיר מספיק לטיפול.

כמה זמן אורך טיפול

משך הטיפול משתנה ולכל איבר יש את הזמן שלו, כך למשל טיפול הסרת שיער באיברים קטנים כמו שפם או פאות יכול לקחת מספר דקות עד רבע שעה ולעומת זאת טיפול הסרת שיער מהרגליים יכול להמשך בין שעתיים ועד שלוש.

מלבד האיבר המדובר, משך הטיפול מושפע ממיומנות הרופא המטפל ורמת ההתמקצעות שלו, בנוסף חלק מהמכשירים מהדור החדש מאפשרים עבודה מהירה יותר בכך שקצב חשיפת הלייזר בהם גבוהה יותר.

טיפולים משלימים להסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר היא טכניקה שעובדת באופן כללי על שטח העור, לכן בשלב מסויים, בו הגענו להפחתה של 85%-90% מכמות השיער רצוי להפסיק עם הטיפולים כי באמת אין טעם לעבור עוד מספר טיפולים על איזור שלם בשביל מספר שיערות בודדות. את המשך הטיפול רצוי להשלים עם הסרת שיער באפילציה שעובדת באופן ישיר על כל שיערה ובעלת אחוזי הצלחה גבוהים יותר מאשר לייזר. כך נחסוך זמן רב וייתכן ונסיים תוך שתי פגישות את מה שהיה נמרח על כמה חודשים אם היינו ממשיכים עם לייזר.

כמות ותדירות טיפולי הסרת שיער בלייזר

שתי שאלות נפוצות מאוד בקרב מטופלים, האחת היא כמה טיפולים צריך לעשות? השנייה היא כמה זמן צריך לחכות בין טיפול לטיפול?

המטופל

ובכן, מספר הטיפולים שיש לעשות משתנה מאדם לאדם על פי הנתונים הפיזיולוגיים, מלבד האיבר בו רוצים לעשות הסרת שיער, ישנם משתנים רבים המשפיעים על הצלחת כל טיפול כגון עובי וגוון השיער, עובי וגוון העור, צמיחת השיער האינדיבידואלית, הורמונאליות האדם המטופל ועוד.

המטפל

מלבד נתונים האישיים של כל מטופל, חשיבות גבוהה ישנה לרמת המקצוענות של מטפל, סביר להניח שרופא אשר עשה מאות טיפולים של הסרת שיער בלייזר צבר ניסיון טוב ורמת המקצוענות שלו גבוהה, מנגד אין לפסול אפשרות שרופא משופשף מידיי בעבודה יכול לפתח אדישות מסויימת שתפגע באיכות הטיפולים.

(מומלץ לקרוא עוד אודות איך לבחור מטפל להסרת שיער)

לאחר שהזכרנו משתנים אלו, ניתן לומר באופן כללי כי:
ממוצע הטיפולים נע בין 5 ל15 טיפולים.
תדירות הטיפולים נעה בין 3 שבועות \ אחת לחודש ועד לחודש וחצי בין טיפול לטיפול.

משתנים נוספים המשפיעים על כמות הטיפולים והתדירות שלהם וכמו כן על ההתאמה של המטופל להסרת שיער בלייזר מוסברים בהמשך…הסרת שיער בלייזר- חלק ב'

2 thoughts on “הסרת שיער בלייזר

כתיבת תגובה