טיפים מצויינים לאיפור

תמונה של טיפים מצויינים לאיפור
ציון גולשים
[סה"כ: 10 ממוצע: 2.5]

איפור אינו מסיכה לפנים. איפור טוב הוא זה המשלים, באופן הרמוני, את ההופעה הכללית. מילת המפתח בהופעה המושלמת היא הרמוניה. ההרמוניה נוצרת על-ידי שילוב נכון של הצבעים בהופעה כולה. על צבעי האיפור להזכיר, לייצג, או להיות דומים ככל האפשר לצבעי הביגוד. בשל העובדה, שלצבעי הביגוד יש נוכחות מאוד דומיננטית מבחינת כתמי הצבע שלהם, על האיפור להשלים גוונים אלו ולא "להתנגד" להם. ללקוחותיי אני מייעץ לבנות "מלתחת" איפור, התואמת את מלתחת הביגוד. לדוגמה: אם מלתחה מורכבת מהרבה אדום, שפתון אדום הוא בגדר חובה. אך אין זה אומר, שכשלובשים אדום חייבים להתאפר עם שפתון אדום. גם גוון טבעי (צבע השפתיים) וגם הגוון השקוף יתאימו לבגד אדום. ללבוש בגד אדום ולהתאפר בשפתון כתום יראה לא הרמוני ולא יוסיף כלל להופעה. גם לצבע השיער יש השפעה על צבעי האיפור. כדאי להוסיף באיפור רמז לצבע השיער, אם תוספת זו מתאימה למראה הכללי. כאשר לובשים בגדים בצבעים שאינם ניתנים לאזכור בפנים, כמו לבן ושחור, בחירת צבעי האיפור היא חופשית יותר. אפשר להתאפר עם כל משפחת צבעים שהיא בתנאי, שתהיה הרמוניה בפנים עצמם. הווה אומר, קשר הרמוני בין צבע האיפור בעיניים לאיפור הלחיים והשפתיים.

אינני מעוניין לתאר כאן בפירוט רב מדי כיצד יש לבחור צבעי ביגוד נכונים. הרבה נכתב כבר בנושא זה. אסכם, בקצרה, את דעתי בעניין זה.

אם אנו מודדים בגד מסויים, שצבעו וגזרתו נראים לנו, עלינו לקנותו! אנו לובשים את הבגד ועלינו לאהבו! ישנם מקרים מסוימים בהם כדאי להתחשב בגוון עור הפנים והגוף בשעת קניית הבגד. אגב, הערות אלו נכונות גם לעניין בחירת צבעי איפור.

– על אשה, או גבר, בעלי שיער אדמוני-כתמתם (ג´ינג´ים) ונמשים בפנים, להימנע מביגוד (או איפור) שהצבעים השולטים בו הם כתום, צהוב, חרדל וכו´. גוונים אלה יגרמו לחיוורון הפנים וישוו להופעה מראה חד-גוני.

– על אשה, או גבר, בעלי עור ורוד, אדום, סמוק, בעל פצעונים אדמדמים, הנוטה להסמיק מהתרגשות או מחום, או בעלי סומק טבעי רב בפנים, להימנע מללבוש (או להתאפר) בגווני ורוד אדמדם. צבעים אלו ידגישו את הגוון האדום שבעור וישוו לו מראה חד-גוני ומשעמם.

– לבעלי גוון עור צהבהב-ירקרק (זית), כדאי להימנע מביגוד (ואיפור) בגווני צהוב-לימון, זית, ברונזה וחאקי. צבעים אלה ידגישו את גוון העור ויצהיבו אותו יותר. גוון עור זה ניתן לראות אצל אנשים בעלי עור כהה. בכדי לבדוק אם גוון העור הוא אכן כזה אפשר להצמיד לצד אחד של הפנים בקבוקון שקוף ובו שמן זית טהור ולצד השני של הפנים להצמיד בקבוקון ובו תה לא כהה מדי. אחד מהגוונים האלה יהיה דומה יותר לגוון העור.

מי שגוון עורו לא שייך לאף קבוצה שצוינה לעיל, חופשי ללבוש ולהתאפר בכל צבע וגוון בו יחשק.

בעבר לימדו, בבתי-ספר בהם עוסקים בצבעים (איפור, שיער, אדריכלות, אופנה וכו´), את "תורת הצבעים". חלק נכבד מתורה זו טוען, שישנם צבעים המשלימים ו/או מבליטים צבעים אחרים. לדוגמה: בכדי להבליט גוון סגול יש לדאוג שבסביבתו יהיה גוון צהוב. אין ספק, שתורה זו נכונה. אך היא יצרה גם שילובי צבעים מאוד סטנדרטיים ונדושים. אחת הדוגמאות ל"פשיטת הרגל" של תיאוריה זו היא העובדה, כאשר חדלו ללמדה בבתי-הספר לאופנה, יצרו הסטודנטים שילובי צבעים חדשניים ויפים לא פחות משילובי הצבעים הקלאסיים. סיור קטן בחנויות אופנה מלמד, שהרבה מיתוסים בעניין צבע נשברו. לדוגמה: שילוב של כחול וירוק, שעד לפני כמה שנים נחשב כחוסר טעם גמור, נראה היום אופנתי ויפה.

באחת מנסיעותיי לפריז צפיתי בתצוגה של האופנאי הנודע איב-סאן-לורן. הקולקציה אותה הציג באותה תצוגה כללה מערכות לבוש בגווני ורוד עז משולבים עם אדום. כמעט ודאי, שכמה אנשים, מהדור הקודם, היו מזדעזעים משילובים אלה. אך, השילוב היה נהדר וכן המחזוריות (ההרמוניה) שבין הגוונים. לדוגמה: חולצה ורודה עם חצאית בצבע אדום, גרביונים ורודים עם נעליים אדומות, כובע רחב שוליים בוורוד ועליו סרט אדום. ובכדי להשלים המראה אופרו עיניהן של הדוגמניות בורוד ושפתותיהן באדום בוהק. המראה היה נפלא! אז מי אמר שורוד ואדום לא "הולכים" יחד?

לסיכום: יש להשוות בין גווני הבגדים לבין גווני האיפור שלנו. יש לזכור, שאין אנו עוסקים במדעים מדויקים ולכל כלל יש יוצא מן הכלל. לדוגמה: מערכת לבוש מג´ינס. גוון הג´ינס הוא כחול. לפי כל התיאוריות, המצוינות לעיל, יש להתאפר אם כך בגווני הכחול. לא ולא!! אם הצבע הכחול לא אהוב עלינו (באיפור) אפשר להתאפר בגוונים חומים. אין יפה מגווני איפור חומים. הם נראים טבעיים, לא צועקים מדי ומתאימים לכל אחת ואחד.

טיפים מצויינים לאיפור written by אורח/ת באתר average rating 2.5/5 - 10 user ratings

כתיבת תגובה