כל מה שצריך לדעת על איפור קבוע

תמונה של כל מה שצריך לדעת על איפור קבוע
ציון גולשים
[סה"כ: 80 ממוצע: 1.9]

כל מה שצריך לדעת על איפור קבוע

ליפסטיק שלא יורד אחרי סבב נשיקות, איליינר שלא נמרח אחרי ים של בריכות, ומראה של "קמתי משנת יופי" אחרי יום עבודה. פלא שאיפור קבוע הפך לטרנד חוצה גבולות? כל השיטות, כל ההמלצות, ותראו מה שצבע יכול לעשות

אחד ההישגים היותר מפנקים במלחמה הנצחית שלנו נגד הטבע הוא זה שמאפשר לנו לא לדהות. הוורוד של השפתיים כבר לא מה שהיה? הגבות מקלישות ונעלמות? נמאס לשרטט את האייליינר כל בוקר? קטן עלינו. הולכים למכון, מחזירים את עטרת הצבע ליושנה ומקבלים פטור מאיפור עד להודעה חדשה.

האיפור הקבוע, טכניקה שבה מחדירים לפנים פיגמנטים של צבע המופקים ממינרלים, נכנס לשוק לפני כ-18 שנה, בצעדים מהוססים משהו. רק קוסמטיקאיות בכירות ספורות, העזו להשתמש בו.
לא רק בהחייאת מראה הפנים מדובר כאן, אלא גם בטשטוש פגמים קלים. הדגשת גבות נכונה עשויה "להרים" עיניים קטנות ושקועות, איפור שפתיים יכול לעבות שפתיים דקות ולטשטש הבדלי סימטריה. ואם חשבתם שכל זה עניין לנשים בלבד, טעיתם.

אישה שרוצה לחזק ולרענן את תווי הפנים שלה יכולה פשוט להתאפר", "אצל גברים זאת בעיה. הדגשת תווים מספקת להם פתרון כשהגוונים הטבעיים דוהים, ואצלם נדרשת הקפדה מדויקת על הגוונים הנבחרים, כדי ליצור רק חיזוק של הגוון הטבעי ולא תוספת צבע שתיראה כמו איפור".

זה המקום להכריע בסוגיה עקרונית שמבחינה בין המונחים "איפור קבוע" ו"הדגשת תווים". הראשון מתייחס לתוספת צבע לפנים (קו שחור מתחת או מעל העין, תוחם שפתיים, שפתון וכו´), ומשמש תחליף קבוע למלאכת האיפור היומיומית. הגישה השנייה טוענת שאיפור קבוע מוצלח הוא זה שלא נראה כמו איפור. "הרעיון הוא לא להתעורר בבוקר מאופרת, אלא לחזק את הגוונים הטבעיים של תווי הפנים",

התוצאות, אם נפלתם לידיים טובות, לרוב מרשימות בהחלט. אך אם הפקרתם את פרצופכם לידי חובבנים, הטיפול עלול להסתיים במפח נפש ואף לגרום נזק ממשי לבריאות.

אז מה מצפה לכם מתחת למחט? כל הטכניקות הקיימות כיום מבוססות על אותו עיקרון: החדרת מחט חשמלית לשכבת העור העליונה במהירות גבוהה מאוד, תוך כדי הזרקת פיגמנט צבע הנספג בעור. המאפרת מורחת את האזור בחומר מאלחש, וכעבור כמה דקות מתחילה לעבור עליו במכשיר אלקטרוני דמוי עט עבה, שאליו מוצמדות מחט ומכלית צבע. בתום העבודה נותרות באזור אדמומיות ונפיחות, ובתוך זמן קצר מתפתח שם גלד.

בתוך שבוע העור מתחיל להתקלף ומתחילים לראות את התוצאה (במהלך הזמן הזה מורחים על המקום תכשיר אנטיספטי מדי יום). רק כעבור חודש הצבע מתייצב לחלוטין ואפשר לתקן או לחזק את הגוון.

איפור קבוע מחזיק מעמד עד שלוש שנים ונבדל מקעקוע בעומק החדירה לעור. בקעקוע חודרת המחט לשכבת העור העמוקה (הדרמיס) והצבע נותר לכל החיים. התחרטתם? אפשר למחוק את האיפור באמצעות לייזר או בצביעה חוזרת בגוונים טבעיים, אבל לעולם יישאר סימן. במילים אחרות: אל תיקחו סיכונים.

קשת הגוונים המוצעת כיום לאיפור קבוע עשירה מאוד. מתוך צבעי הבסיס אפשר לייצר מאות וריאציות שונות, וחלק מאמנות האיפור טמון בערבוב הנכון של צבעים במינונים שונים, עד לקבלת הגוון הקרוב ביותר לגון העור. חשוב לזכור שבשוק קיימים צבעים באיכויות שונות, וחלקם עלולים לדהות כעבור זמן קצר יחסית או לשנות את גונם לירוק, אדום וכחול (עוד סיבה לבחור במאפרת מקצועית, שתדאג להשתמש בגוונים איכותיים ועמידים).

כללי זהירות

9 דרכים לעשות את זה נכון

1. איפור קבוע עושים רק אצל מאפרות מקצועיות ובמקומות ידועים ומוכרים, שלא יסכנו את המוניטין שלהם בתנאי היגיינה לקויים או בחומרים לא איכותיים. 2. הבטיחו לעצמכם את הזכות להגיע לטיפולים חוזרים, עד לקבלת הגוון או התוצאה הרצויים לכם. 3. התעקשו לראות עבודות קודמות של המכון/המאפרת. 4. לפני מילוי או תיחום שפתיים דאגו לקבל מרופא עור תכשיר נגד הרפס, גם אם לא סבלתם מכך קודם.

לפני שמחליטים

סיכונים שיש לקחת בחשבון

"צבעי האיפור הקבוע עשויים מחומרים טבעיים, מאושרים על ידי משרד הבריאות ונחשבים בטוחים לשימוש ובכל זאת, הנה כמה משביתי שמחה.

גיבוי לגבות

הגבות משמשות מסגרת לעיניים ומקנות פרופורציה נכונה לפנים. באמצעות האיפור ניתן להרחיב, להאריך, לקצר או לעבות אותן, כמו גם לעדן ולרכך את מראה הפנים. בעיצוב הגבות רצוי לא להתפתות למלכודות אופנה, אלא לשרטט קווים קלאסיים (לא עבים או דקים מדי) שמתאימים למבנה הפנים.

בקשו מהמאפרת לשרטט על עצם הגבה את הצורה בעיפרון איפור רגיל, כדי לוודא שהעיצוב לטעמכם. עצם הגבה, אגב, היא המקום שבו אמורה המאפרת לשרטט את הגבה. מעליה או מתחתיה עלול להתקבל מראה מגוחך.

איך בוחרים צבע: עניין של טעם. יש שימליצו לכם להתאים אותו לגון השיער, ויש שיעדיפו גוון קרוב ככל האפשר לצבע הטבעי של הגבות – רגוע, סולידי ומעט אפרפר.

כמה זמן זה לוקח: כחצי שעה.

כמה זה כואב: ממש מעט.

משך ההחלמה: אחרי הטיפול מורחים את המקום במשחה אנטיספטית, וכעבור שעתיים האדמומיות שוככת.

חומר למחשבה: אחרי כשלוש שנים הצבע דוהה, והמראה המתקבל עלול להיות לא אסתטי. דאגו לחזור לחיזוק הגוון.

עיניים פקוחות

שתי טכניקות עיקריות משמשות לצביעת קו העין (איליינר): צביעה בין הריסים או שרטוט קו דק מעל העפעף העליון. אפשר למשוח קו גם מתחת לעפעף התחתון, אולם אז יתקבל מראה יותר מאופר ופחות טבעי.

איך בוחרים צבע: גם כאן זה עניין של טעם. קו שחור דק מאוד מעל העפעף ידגיש את העין ויצור מראה מאופר יותר, אך קחו בחשבון שעם השנים, כשהעפעפיים יחלו לצנוח וזווית העין תיטה כלפי מטה, הקו שמעל העין עלול להדגיש את הקמטים. ניתן לשחק עם הצבעים כך שישפיעו על גון העין: גוון חאקי, למשל, יספק אשליה של עין ירקרקה לעיניים בצבע דבש; גוון אפור-ים יעמיק את הגוון הטבעי של עיניים כחולות, וחאקי-אפור "יבהיר" עיניים שחורות.

כמה זמן זה לוקח: כעשרים דקות.

כמה זה כואב: כמו הסרת שיער בשעווה. חשים מין דגדוג מעקצץ שהוא יותר מלחיץ מאשר כואב (בעיקר למי ששהות בעיניים עצומות גורמת לה לתחושה של אובדן שליטה).

משך ההחלמה: לאחר האיפור מומלץ להניח מסביב לעיניים מסכת קרח לעשר דקות. לאחר מכן יוצאים עם משקפי שמש, ובתוך שעתיים האזור נרגע. אצל אנשים רגישים יותר, הסובלים מעיניים נפוחות או משקיות מתחת לעיניים, הנפיחות עלולה להימשך יום שלם.

חומר למחשבה: אם אתם מעדיפים את המראה הטבעי ולא בא לכם להיראות מאופרים עוד לפני הקפה של הבוקר, בקשו קו דק בין הריסים (ולא מעל העין) שיעמיק את גון העין ויספק לריסים מראה מלא.

ציירי לך שפם

ישנן שתי דרכים לאיפור השפתיים: קו תוחם (קונטור) סביבן להדגשת צורתן או מילוי השפה בצבע למראה מלא יותר. הקונטור יצא מזמן מהאופנה ונחשב לפאסה, אך משום מה חביב מאוד על הישראליות. הבעיה: בהיעדר גוון של תוחם התואם לצבע השפתיים, לרוב עושים זאת בצבע חום. עם הזמן, כשסימני הגיל ניכרים על השפתיים (למשל קמטים מסביב לפה), הקו התוחם בולט עוד יותר.

איך בוחרים צבע: הדגשת השפתיים לא אמורה להחליף את הליפסטיק, אלא להשיב לשפתיים את חיות הנעורים שאבדה. במקום להמר על "משהו מיוחד" שיגביל אתכם (וגם יהיה קשה מאוד להיפטר ממנו אחר כך), ניתן לבחור בצבעים הטבעיים יותר כמו דובדבן או כתום לגוניהם.

טכניקה פשוטה לקביעת הגוון שלכם: שפשפו את השפתיים זו בזו (כמו לאחר מריחת ליפסטיק, כשרוצים לטשטש מעט את הצבע), השפתיים יתמלאו בדם והגוון שיתקבל הוא זה שאתם מחפשים. כל גוון אחר יהיה עניין של אופנה והוא לא מומלץ.

איפור השפתיים, אגב, לא משנה את גון הליפסטיק, ואין שום מניעה להמשיך להשתמש בשפתונים החביבים עליכם. עם זאת, הגלוסים השקופים ידגישו טוב יותר את השפתיים שקודם לכן היו חיוורות.

כמה זמן זה לוקח: מינימום שעה. כדי שהשפתיים יספגו את הצבע ותתקבל תוצאה טובה יידרשו שניים-שלושה טיפולים במרווחים של שלושה שבועות.

כמה זה כואב: קונטור כואב כמו לקיחת דם מהאצבע, מילוי השפתיים כואב יותר. שפתיים הן האיבר הכי רגיש לכאב באיפור קבוע, ונדרשת ישיבה ממושכת (כחצי שעה) עם מאלחש לפני שמתחילים לעבוד.

משך ההחלמה: הרגישות בשפתיים עשויה להימשך בין שעתיים ליומיים. הנחת קרח על המקום תקצר משמעותית את ההחלמה.

חומר למחשבה: אצל מי שיש לו נטייה להרפס סימפלקס (פצעונים קטנים על השפה בזמן סטרס, מחלה וכו´), צפויה התפרצות אחרי איפור שפתיים. אם אתם סובלים מהתפרצויות קבועות של הרפס, מדי כמה איפור שפתיים. להיזהר מהרפס (צילום: גיא מנדלין)
חודשים, ותרו כליל על איפור השפתיים. פצעי ההרפס מותירים על השפה צלקות תת-עוריות שמחבלות בגוון ובאחידות מרקם הצבע, ולרוב גוררות אכזבה.

אם ההרפס מופיע אצלכם רק אחת לכמה שנים, תוכלו לאפר את השפתיים, בתנאי שתיטלו תרופה מונעת לפני ואחרי. ניתן לבקש מהמאפרת קוביית קרח עטופה בכפפה חד-פעמית, לעשות הפסקה בטיפול מדי דקה או שתיים ולהניח אותה על השפה. הקרח ידכא את התפרצות ההרפס ויקהה את הכאב.

מילוי לשיער

שיער דליל החושף קרחות קטנות מטריד גברים רבים, וגם לא מעט נשים. איפור קבוע בקרקפת מאפשר הסוואת אזורים דלילים ויצירת אשליה של שיער מלא – גם אחרי השתלה, כשהשיער עדיין לא צפוף מספיק.

איך בוחרים צבע: בקרקפת נדרשת מיומנות גבוהה מאוד של המאפרת, מאחר שאין גוון שמתאים בדיוק לשיער, ויש צורך בערבוב צבעים עד לקבלת הגוון הנכון. באופן כללי, לבעלי שיער בלונדיני מומלץ לבצע ניסוי כלים

תראו לי את המכשירים ואגיד לכן איך האמינות

בגוני החום, לשיער שחור יתאים גוון חום כהה, ולשיער אדמוני – חום שנוטה לאדמדם. כשהגוון שונה מעט, הוא נותן אפקט טבעי יותר.

כדי לוודא שהצבע מתאים, התחילו בצביעת ניסיון על אזור קטן בקרקפת, וכעבור שבועיים-שלושה בדקו את הגוון הסופי והחליטו. בשל תכונת הצבע להתחמצן באוויר, פעמים רבות הוא משתנה כעבור זמן מה ומקבל גוון ירקרק. יש לכך השלכות אסתטיות במקרים של נשירת שיער, ורואים הבדלי גוונים על הקרקפת. במקרים חמורים יותר, למשל אצל חולי סרטן, זה ייראה רע עוד יותר.

כמה זמן זה לוקח: לפי השטח הנצבע. ב"שביל" רחב מאוד זה יכול להימשך 45 דקות.

כמה זה כואב: לא כואב, אבל קצת מעצבן. כמו ניקוי שיניים.

משך ההחלמה: מיידי. הקרקפת היא לא אזור רגיש יחסית.

חומר למחשבה: הקרקפת נוטה להזדהם, מה שעלול לפגוע בשיער, טבעי או מושתל.

מאפרת מקצועית לא תעשה איפור קבוע למי שעבר השתלת שיער, אבל אלה שלא עברו השתלה פחות מועדים לזיהום בקרקפת, בתנאי שמקפידים על סטריליות גבוהה במיוחד.

כיסוי לצלקות

צלקות קטנות, כמו אלה שנותרות אחרי ניתוחים פלסטיים בפנים או בשדיים, אפשר לטשטש על ידי צביעתן בגון הגוף.

כמה זמן זה לוקח: בהתאם לגודל הצלקת, לרוב בין עשר דקות לרבע שעה.

כמה זה כואב: לא כואב.

משך ההחלמה: אין.

חומר למחשבה: גם לאחר איפור קבוע הצלקת נותרת עם מרקמה המחוספס והבולט, כך שקשה להשיג תוצאות ראויות, בפרט בצלקות גדולות ומתרחבות. במידה והצלקת היא ניתוחית, הקדימו תרופה למכה, כשמתקרב המועד לניתוח המותיר צלקת, דאגו לקבל מיד אחריו טיפול בלייזר לטשטוש הצלקת. צלקות ישנות, לדבריה, מאוד קשה לטשטש.

נקודת חן בפנים

סינדי קרופורד נתנה את האות, ומאות נשים הלכו בעקבותיה וביקשו גם: נקודת חן מעל השפה, או איפה שלא יהיה.

כמה זמן זה לוקח: 5-2 דקות.

כמה זה כואב: בכלל לא.

משך ההחלמה: אין.

לנקודת חן אמיתית יש מרקם שונה וגוון אחר, ולנקודה הנצבעת באיפור יש צבע חום, שהופך לירוק עם הזמן. גם אם יצבעו אותה בגוונים הטובים ביותר הקיימים בשוק, היא עדיין תיראה שטוחה ומלאכותית.

כל מה שצריך לדעת על איפור קבוע written by אורח/ת באתר average rating 1.9/5 - 80 user ratings

כתיבת תגובה